שלוש אופציות יעילות ליצירת פתרון תשלום אופטימלי

אם בעבר תור ארוך השתרך ליד הקופה בגלל תהליך תשלום איטי שכלל פעמים רבות תשלום במזומן, היום הדברים כבר אינם כך. יותר ויותר עסקים, כולל עסקים קטנים או עסקים ניידים, מבינים שכדי ליצור דרך לתשלום מהיר, קל ובטוח עליהם להתקדם ולעשות שימוש בפתרונות המתקדמים שישנם היום. המשותף לכל הפתרונות הוא הפיכת התשלום הדיגיטלי כשעסקאות שנעשות במזומן הופכות להיות פלח קטן יותר ויותר מתוך סך העסקאות שנעשות. מהם האמצעים המתקדמים והחדישים באמצעותם ניתן ליצור פתרון תשלום אופטימלי עבור הלקוח ועבורכם כבעלי העסק?

קופה ממחושבת

  • מסופי אשראי ומכשירי סליקה: מסוף אשראי ומכשירי סליקה הפכו להיות כלי הכרחי ממש בכל בית עסק. מרבית הלקוחות בוחרים לבצע את עסקאותיהם באשראי כך שעסק שאין ברשותו מכשיר סליקה יפסיד לא מעט לקוחות שהגיעו עד לקופה אך לא מחזיקים במזומן באותו רגע. מסופי אשראי מסייעים גם להגדלת מחזור המכירות עבור בעל העסק וגם משפרים את חוויית הקניה ללקוח. מסופי אשראי המיוצרים על ידי חברות רציניות עומדים בתקני אבטחה מחמירים כך שזהו לא רק אמצעי תשלום קל ונוח אלא גם בטוח. ישנם מסופי האשראי המאפשרים קניה גם באמצעות כרטיסי אשראי וגם באמצעות הסלולארי, ישנם מסופי אשראי נייחים המיועדים לבתי עסק בהם התשלום מתבצע במקום אחד או מסופים ניידים המצוינים למסעדות או בתי עסק ניידים.
  • קופות רושמות מתקדמות: קופה רושמת היא מכשיר יעודי לביצוע עסקים המוכר לנו. בתי עסק רבים בוחרים בקופה רושמת על מנת לגבות את התשלומים מן הלקוחות אך היום ישנו דור חדש של קופות רושמות מתקדמות יותר. ישנה התפתחות רבה בתחום הקופות הרושמות. קופות רושמות מהדור החדש כוללות בתוכן מסוף אשראי ואין צורך בהחזקת מסוף אשראי נפרד. פיתוח נוסף הוא האפשרות להנפיק באופן אוטומטי חשבונית למע"מ, בניגוד לעבר כשהקופאי היה נדרש להוציא אותה בדרך מסורבלת. בקופות הרושמות היום ישנה חדשנות טכנולוגית, מערכת אבטחה מתקדמת וגם מערכת לעמדות ניהול מכירה.
  • קופה ממוחשבת: בניגוד לקופה רושמת שהיא מכשיר יעודי לביצוע עסקאות, בקופה הממוחשבת השימוש הוא במחשב בעל מערכת הפעלה וחומרה כמו בכל מחשב אחר שבו מותקנת תוכנת קופה רושמת. הקופה הממוחשבת בעלת אפשרות חיבור לרשת וכך ישנה גם תקשורת בין כל הקופות בעסק, ניתן לחבר לה ציוד היקפי המקל ומזרז את המכירה כמו ברקוד, משקל ועוד. קופה ממוחשבת נקראת גם קופה חכמה המתאימה את עצמה ללקוחות של היום, אשר דורשים יעילות, מהירות וגם ביטחון בביצוע עסקאות. התנהלות הלקוחות היום בכל הנוגע לתשלום היא הרבה יותר בטוחה ומתקדמת, זאת בניגוד לספקים שנאלצים להשתמש גם באמצעים כמו ניכיון צ'קים על מנת לפתור בעיות תזרימיות הנובעות מתשלומים דחויים. לקופה הממוחשבת יתרונות לא רק בהתנהלות מול הלקוח וגביית תשלום בצורה קלה אלא לניהול העסק כולו. קופות ממוחשבות מכילות גם תוכנות יעילות לניהול מלאי, וישנן תוכנות יעודיות המותאמות לסוג בית העסק כך שבקופה ממוחשבת של מסעדה מותקנת תוכנה שונה מזו שמותקנת בחנות בגדים.