צעדים קלים ופשוטים שכל בעל עסק חייב לבצע

עולם ניהול העסקים מציע אין ספור אפשרויות ניהול, החל ממערכות ניהול עסק מתקדמות וחכמות ועד לסליקת אשראי וקופות רושמות. למעשה כמעט ולא ניתן למצוא היום עסקים אשר אינם משתמשים באחד או יותר במערכות מהסוג הנ"ל. ואכן למערכות אלו יתרונות רבות, כמו העובדה כי המערכת חוסכת זמן יקר ויודעת לבצע משימות שהיו עולות לא מעט לאותו בעל העסק, במידה והיה צריך לעשות זאת אצל איש מקצוע.. כמו כן המערכת יודעת לנתח את הנתונים, לשלוח משימות והתראות ולייצא את הדוחות הללו עבור המנהלים אשר אודות לכך יוכלו לדעת כיצד להתייעל כלכלית ועסקית.

קופה רושמת היא ללא ספק מהמובילות בקטגורית מערכות ניהול העסק, הן בשל יתרונותיה הנוחים המרכזים את כל המכירות במקום אחד, והן ברמת הנגישות אשר מציעות ללקוח אפשרויות תשלום קלות ונוחות. עסקים אשר אינם משתמשים במערכות אלו, נחשבים למיושנים, וברוב המקרים הלקוחות יודעים לזהות את נקודות התורפה ויעדיפו לפנות אל עסק אשר כן מציעה את אפשרויות תשלום נוחות וחווית קנייה מתקדמת יותר. 

צעד נוסף להצלחה – ייעוץ עסקי, כאשר עסק נמצא במשבר כלכלי או לא מצליח למנף את ההכנסות, כנראה שמשהו אינו פועל כשורה. כדי לשנות את המצב, יש צורך לפנות אל ייעוץ עסקי אשר חברת ייעוץ מובילה ומנוסה, אשר תדע "לקרוא את המפה". כחלק מהליך הייעוץ, תבחן החברה את כל הפעילות העסקית ותצביע על המקומות בהם אפשר להשתפר וגם היכן רצוי לשנות את ההתנהלות. כך למשל ייתכן והיועץ יבחין כי התייעלות העובדים חלשה ובהתאם לכך, יתאים תוכנית התייעלות עובדים הכוללת הכשרת המנהלים ויצירת מדדים ויעדים עבור אותם העובדים. במקרים אחרים ייתכן ויבחין היועץ כי ניתן לצמצם הוצאות ע"י עבודה מול ספקים זולים יותר, או כי ניתן לשפר את איכות השירות. לחברת ייעוץ טובה יש היכולת והקשרים לחבר אתכם לספקים הנכונים, ובכך לצמצם עלויות ולהגדיל רווחים. 

גם בכל הנוגע למיתוג ושיווק העסק, אין מנוס אלא מלעשות "ריסט" כאשר העסק טובע בהוצאות הפרסום. אם ננסה לתמצת את תפקידו של היועץ או חברת הייעוץ, ניתן לומר כי אלו יגרמו להתייעלות עסקית, ניהול נכון ולעיתים אף יקימו תוכנית הבראה עבור העסק. 

האשראי פרץ אל חיינו לא בכדי עד לפני מספר עשורים אנשים לא האמינו כי ניתן יהיה לשלם באמצעות כרטיס, כלומר ללא העברת כסף פיזי. מאז פריצתם של כרטיסי האשראי לחיינו, ניתן לומר כי אפשרויות התשלום נעשו קלות ונגישות לכל, כל שניתן כיום לשלם בכל עסק באמצעות כרטיס אשראי. כבעלי עסק עליכם להנגיש את אפשרות זו עבור לקוחותיכם, ולכן יש צורך לעבוד מול חברת סליקה אשר תדאג להנגיש את אפשרות זו. כאשר תבחרו את חברת הסליקה, רצוי כי תבדקו את התנאים להם אתם זכאים. למשל ישנן חברות סליקה אשר מציעות עמלות סליקה מזעריות החל מסכום מסוים, כך שבירור מוקדם יחסוך לכם עלויות רבות. 

גם הנושא של שירות ותמיכה בכל עת, הינו פרמטר חשוב בעת בחירת חברה הסליקה. עליכם לבחור בחברה המציעה תמיכה וסיוע מסביב לשעון, כך שבעת הצורך יהיה לכם עם מי לדבר ואל מי לפנות. ככל והשירות איכותי, כך אתם כבעלי עסק תרוויחו מכך.