על ירידה בהכנסות העסק בעקבות הקורונה ותקן EMV שיכול לעזור לכם בזה

משבר הקורונה הביא עלינו לא מעט בעיות. אחת מהן, היא לעסקים שחווים בעיה תזרימית בעסק: עיכובים בתשלומים מצד לקוחות או בחוסר תשומת לב לחתום על עסקה של רכישת ציוד מבלי לבדוק שיש לכם את התזרים לממן אותה ולהבין את זה רק בדיעבד. אז בעיקר כדי למנוע את המצוקה מבעוד מועד, אספנו עבורכם מספר מצבים שיכולים להוות בעיה תזרימית וטיפים להתמודדות עם ירידה בהכנסות.

כדי לשפר תזרים מזומנים, מומלץ להפיק חשבוניות ולא לקבל תשלומים – לפעמים קורה מצב בו הלקוחות קונים ואתם אמנם מרוצים מכך. הפקתם חשבונית, אך הכסף לא מגיע, או מגיע באיחור ניכר. לכן, חשוב להשקיע בגביית חובות ובזמן ובמקביל, לנהל משא ומתן על תנאי התשלום כדי שלא תישארו עם חובות. ניתן גם להטמיע תזכורות באופן אוטומטי לגביית חובות.

רכישת סחורה גדולה, מעבר לביקוש – אם רכשתם סחורה בכמות גדולה, וכעבור שבועות וחודשים היא עדיין נמצאת במחסן בעקבות היעדר היצע וביקוש, רגע לפני הקנייה, יש לבדוק מהם התנאים להחזרת סחורה או לנסות למכור אותה כך שלא תפסידו עליה כסף. בנוסף לכך, עשו רשימה של כמה להפחית בהזמנת הסחורה ולחדש ההזמנה רק כאשר נראה שהמלאי פוחת באופן משמעותי או שהביקוש עולה.

מכשיר סליקה

כשההוצאות עולות על ההכנסות – אם אתם מוציאים יותר כסף מאשר מכניסים לעסק זה רק עניין של זמן עד שתיווצר בעיית תזרים. חשוב לדעת כיצד לתמחר את המוצרים כך שישתלם לכם למכור אותם, לצמצם בהוצאות לא חיוניות ולחפש מקורות הכנסה נוספים, כולל אפשרות להגדלת ההכנסות. בנוסף, ייתכן שחלף זמנו של המודל העסקי או שפני השוק השתנו, שכדאי לחשב ולקחת בחשבון.

שינוי תוכנית עסקית – משבר הקורונה נחת עלינו כמעט משום מקום והביא עמו שינויים רבים בהרבה שווקים וקהלים, שסביר להניח שמה שעבד לפני – כבר לא יעבוד אחרי. אם שמתם לב שההכנסות הולכות ויורדות והעסק מתחיל להתדרדר, הגיע הזמן לשנות את התוכנית העסקית ולהתאים את הפעילות לעת הנוכחית.

לסיכום, הפתרון לצמצום/מניעת בעיות תזרימיות: אימוץ תקן EMV , המאבטח עסקאות בכרטיסי אשראי. אם עד כה סליקת כרטיסי האשראי התבצעה על ידי גיהוץ הכרטיס (שיטה שאפשרה זיופים והונאות אשראי בשל הקלות של העתקת הפס המגנטי), הרי התקן ביכולתו לקרוא את השבב חכם (הזהוב) הנמצא על גב כרטיס, במקומו של הפס המגנטי ועליו מידע המיוחס אך ורק לכרטיס שעליו הוא מותקן. הסליקה מתבצעת על ידי קריאת השבב והזנת קוד סודי בלבד.

תקן EMV מסייע לעשרות ומאות בעלי עסקים, על ידי כך שביצוע עסקה מאובטחת וחכמה – מבטיח לבית העסק את התשלום בגינה.