הכירו את הדור הבא של הקופות הרושמות בישראל

לאט לאט ובלי שכמעט הרגשנו התחולל לו שנוי משמעותי שמשפיע על כולנו. הקופות הרושמות שכולנו מכירים מבתי העסק אימצו טכנולוגיות מתקדמות ותקני אבטחה מחמירים יותר.

המשמעות היא שכיום קופות רושמות מתאימות לכל עסק בהתאם לדרישותיו, צרכיו ומאפייניו הייחודים. לבעלי העסקים קופה רושמת מודרנית מאפשרת הודות לכך לחסוך בזמן ובמשאבים, אבל היא טובה גם לנו כלקוחות הודות לחוויית הקנייה המאובטחת שמבוססת על תקןEMV  .

קופה רושמת חכמה

מהו תקן EMV ?

אמנם באימוץ תקן EMV בנק ישראל בא לעודד תחרות בין חברות האשראי, אבל כולנו נהנים. תקן EMV מתייחס לשבב מחשב שקיים החל מאוקטובר 2015 בכרטיסי האשראי של כולנו. שבב זה מאפשר סליקה חכמה שמקשה על זיופים, הונאה ופריצה.

כל אחד שחווה אחד מאלו יודע עד כמה זה לא נעים, אבל המטרה של אימוץ תקןEMV  הייתה שונה: שימוש לא מורשה בכרטיסי אשראי גנובים נופל כל כתפיהם של בעלי העסקים וחברות האשראי. ובמילים אחרות – נזק בהיקף של עשרות מיליוני שקלים כל שנה.

 

שינויים בקופות רושמות שעושים טוב ללקוחות ובעלי עסקים

אימוץ תקן EMV אינו השינוי היחיד שנעשה בקופות רושמות בשנים האחרונות. אחד החידושים מתייחס לאופציית ניהול הלקוחות בקופות רושמות ממוחשבות. לא נלאה אתכם בפירוט הטכני של החידוש, אלא רק נגיד דבר אחד – אנחנו כלקוחות מרוויחים גם פה.

למשל, ניהול לקוחות בקופה רושמת ממוחשבת מאפשר לנו ליהנות מפריסות אשראי נוחות, מתשלומים בהקפה, הטבות מותאמות אישית (למשל מתנה ליום הולדת), מהנחה בהתאם לאפיון שלכם בבית העסק ולאפשרות לצבירת נקודות ששוות הרבה כסף.

שנוי נוסף שנכנס לקופות הרושמות בשנים האחרונות הופך אותן לכלי ורסטילי במיוחד. גם כאן רוב היתרונות נוגעים לבית העסק, אבל יש כמה שרלוונטיים גם לנו כלקוחות. למשל:

  • האפשרות של הקופה הרושמת לעבוד עם כל אמצעי התשלום לרבות מזומן, אשראי, צ'קים, כרטיסים חכמים ועוד.
  • אפשרות לקבל קודים וקופוני הנחה
  • אפשרות לניהול של הנחות ומבצעים בהתאם לכל לקוח באופן אישי. למשל, לקוח שחבר במועדון הלקוחות של בית העסק לעומת לקוח שלא, לקוח ותיק לעומת לקוח חדש ועוד.

 

קופה רושמת

לסיכום

קופה רושמת אינה רק שילוב של תוכנה, חומרה ומגירה לכסף אלא היא המערכת שדרכה מנוהל בית העסק הלכה למעשה. המשמעות היא שקופות רושמות מהדור החדש עושות הרבה יותר מקבלת כסף והוצאת קבלה – מה שהופך אותן לידידו הטוב ביותר של הלקוח.

אמנם הקופה הרושמת המודרנית הומצאה כבר בתחילת המאה ה-20, אבל השיפורים האחרונים שהוכנסו בה יחד עם התמיכה בתקן EMV הופכים אותה למכשיר טכנולוגי מתקדם וחכם שמועיל לכולם, לקוחות ובעלי עסקים כאחד.

אז בפעם הבאה שאתם הולכים לסופר קחו לעצמכם עוד רגע בקופה. הכוונה היא לא שתרכשו עוד מוצר שאתם לא צריכים, אלא שתעיפו מבט על הקופה הרושמת שלפניכם ותראו את השינוי שהתחולל בה לאחרונה. אנחנו בטוחים שקניית המצרכים לשבת תהיה מעכשיו חוויה אחרת לגמרי.