קופה רושמת ממוחשבת דגם MINI T2

איך קופה רושמת תעזור לך לחשב החזרי מס?

קופה ממוחשבת היא העתיד לניהול יעיל וחסכוני כמעט לכל בעל עסק – והיא מסוגלת לעשות הרבה יותר ממה שחושבים. לנהל כוח אדם, להפיק דוחות וכן, גם לחשב החזרי מס

רבות נכתב על שלל פיצ'רים חשובים שביכולתם לסייע לבעלי עסקים לפלס דרכם להצלחה. אך עם זאת, במאמר זה אנו רוצים להתמקד באלמנט מרכזי אחד שתרומתו חשובה כמעט לכל בעל עסק:  קופה רושמת. היא משמעותית להפקת דוחות, הרבה יותר מרק מגירת מזומנים ומסוגלת לסייע לכם לצורך חישוב החזר מס מספר שנים אחורה.

ואם אתם עדיין לא מכירים, נעים להכיר: הקופה הרושמת היא כלי עזר חיוני עבור כל עסק קמעונאי או סיטונאי. על כל פיסת מידע שתקבלו ממנה, תוכלו להפיק שורה של תובנות ומהלכים, כאשר כל פיסה שכזו – נושאת פוטנציאל משמעותי להגברת היקף המכירות בעסק.

לפני שפונים לרכישת הקופה, כדאי לברר היטב מהו דגם הקופה והאם היא עונה על דרישות העסק, לאו דווקא במחיר. ניסינו לעשות סדר בבלאגן וכתבנו 4 יתרונות מרכזיים:

  1. בחירת הקופה צריכה להיעשות בראשונה על סמך אופי השירות המסופק בעסק. קיים הבדל מהותי בין האפשרויות הנדרשות מקופה רושמת בחנויות אופנה, לבין קופה רושמת במינימרקט.
  2. בעקבות השינויים המהירים בעידן הדיגיטלי, קופה רושמת מתנהלת כיום באופן אחר מאשר בעבר, כאשר באמצעותה ניתן לחשב ניתן לבצע חישוב החזר מס. כל אדם העוקב אחר תלושי המשכורת שלו הממוחשבים יכול בקלות לחשב את החזר המס המגיע לו בכל שנה. למשל, באמצעות הקופה הרושמת תוכלו לבדוק את נקודות הזיכוי בעקבות ילדים עד גיל 19 והאם עודכנו, לחשב דרגת מס ולדעת אם מגיעים לכם החזרים מספר שנים אחורה.
  3. הקופה הרושמת לא רק מאפשרת לחשב נתונים או לשמור עליהם, ניתן גם לגבות אותם במערכת המבוססת על ענן ובכך לא לאבד נתונים חשובים כמו מצב המלאי של העסק.
  4. התאמת של הקופה לאופי של העסק מעניקה פונקציות רבות כגון: ניהול כוח האדם, שעון נוכחות, הפקת דוחות, קשר עם ספקים, ניהול תזרים המזומנים, ריכוז נתונים וכד'.

יתר על כן, הקופות הרושמות כיום מגיעות עם עמדת מכירה ממוחשבת, מגירת כסף, מדפסת קופה, מקלדת, עכבר, קורא מגנטי, מסך מגע ומערכת הפעלה. את גליל הנייר רוכשים בנפרד. כדי לרכוש קופה ממוחשבת איכותית יש לערוך השוואת מחירים של הדגמים והמשווקים השונים – אך לא להתפשר על האיכות. לעיתים עלולות להיות תקלות ולכן חשוב שיהיה מענה אנושי.

לסיכום, השאלה היא לא האם כדאי להכניס קופה רושמת לעסק, אלא איך כדאי למנף את שלל האפשרויות שבה ולהוציא ממנה את המקסימום האפשרי לשם שיפור הרווחים העסקיים.