ניהול תזרים מזומנים נכון הוא המפתח להצלחה

כל עסק באשר הוא, כמו גם כל בית אב, מנהל תזרים מזומנים. ישנם כאלו אשר לא ינהלו אותו נכונה והאחרים, אשר השכילו להבין את חשיבות ניהול התזרים נכונה, ינהלו אותו על הצד הטוב והמקצועי ביותר. ניהול זה, יתרום לכל בית עסק ולכל בית אב, את כל הכלים הדרושים והמידע המלא באשר ליכולת ביצוע הרכישות וכיצד נכון לבצען. בשורות הבאות נתרכז בדרכים לניהול התזרים, דרכי גביית כספים וכמובן פתרונות הסליקה הקיימים בתחום זה. מבלי חישובים מיותרים, הבה נתחיל.

ראשית, נסביר מהו ניהול "תזרים מזומנים"; מבלי לסבך יתר על המידה נסביר בפשטות כי מדובר באופי והדרך בהם זורמים המזומנים לעסק, כאשר התזרים מנוהל על פי תאריכי הפעולות. שמו של התזרים מעיד כי מדובר על מזומנים בלבד אך למעשה אין זה המקרה כלל וכלל אלא מדובר בניהול כלל הכספים הזורמים ועתידים לזרום אל בית העסק, כולל תשלומים שטרם שולמו. ניהול התזרים הוא למעשה הכרח עבור כל עסק ואף זה שיתרום להתנהלות נכונה אל מול גורמים שונים כגון הבנקים (לראייה, זהו המסמך הראשון אותו יבקש בנק לראות כאשר בית עסק מבקש לקבל הלוואה). עסקים אשר אינם מנהלים תזרים מזומנים נכון, עלולים למצוא את עצמם בסיטואציות לא נעימות, כגון אי הידיעה שאין כסף או בסירוב לבקשת הלוואה.

התנהלות נכונה

אין ספק כי מטרתו של כל עסק היא להתנהל נכון ולגדול כמה שיותר. על מנת להצליח ולשלוט בכל ההוצאות וההכנסות של העסק, מומלץ להיעזר במגוון פתרונות סליקה. הסיבה לכך היא פשוטה, פתרון סליקה חכם הוא פתרון לבעיית גביית התשלומים. להלן שני פתרונות סליקה קיימים:

  • מסופי אשראי – אזרחי העולם בכלל ואזרחי מדינת ישראל בפרט, עושים שימוש בכרטיסי האשראי באופן מאסיבי. בית עסק אשר אינו מציע יכולת גביית תשלום באשראי, הוא בית עסק אשר עתיד להפסיד לא מעט לקוחות. מעבר לכך, סליקה באשראי היא סליקה מהירה ונוחה ביותר בעבור הלקוח אשר יכול לשלם במספר תשלומים (על פי בחירת בית העסק), לחלק את התשלומים הללו פעם נוספת באמצעות חברת האשראי שלו וכמובן אינו צריך להוציא שטרות מזומנים מהכיס או לגשת אל הבנק על מנת לבצע העברה בנקאית , בנוסף ניתן למשוך מזומנים באמצעות המסוף במגוון מטבעות , ללא אפשרות לביצוע המרת מט"ח.
  • קופה ממוחשבת – פתרון זה הוא בעצם הגרסה המתקדמת והטכנולוגית של הקופה הרגילה אך יתרונותיה ויכולותיה רבים, בין היתר: ניהול מלאי, תרומה אדירה לניהול תזרים נכון, מעקב ניהול שליחויות / שליחים, ניהול מועדון לקוחות ועוד. מדובר בקופה בעלת אבטחה העומדת בסטנדרטים גבוהים במיוחד וכל זה מגיע באריזה יפה בעלת מראה חדשני והייטקי.

לסיכום, על מנת להקל על ניהול התזרים וכמובן להצליח ולנהל את התשלומים בבית העסק, מומלץ להסתייע בפתרונות מתקדמים. הטכנולוגיה לא פותחה לחינם וכל העושה שימוש מושכל המתאים לצרכיו, מרוויח.