סליקת כרטיסי אשראי מהאייפון

תשלום בארנק הסלולארי

בשנים האחרונות, רבים המתינו לראות כיצד אפל תתיחס לנושא התשלום באמצעות הסלולרי, היום לאחר השקת האפל PAY באייפון 6 מימוש הטכנולוגיה נראה קרוב מאי פעם.

מדובר בפיתרון מהפכני, אשר מאפשר למחזיק כרטיס האשראי להיפטר מהצורך לשאת ארנק ובו כרטיס אשראי וכרטיסי מועדון על מנת לרכוש מוצרים ומאפשר במקביל מעקב פשוט ומהיר אחר העסקאות שביצענו בכרטיס- כשכל המידע נמצא לגבי העסקאות משודר ישירות לנייד.

בשורה נוספת בשיטות תשלום זו נוגעת לתחום האבטחה- המשלמים בעזרת הפיתרון לא צריכים להיפרד מכרטיס האשראי בבתי העסק השונים ויכולים להרגיש בטוחים שפרטיהם לא יגנבו. במידה והמכשיר הנייד עצמו נגנב, ביטולו של הכרטיס יכול להתבצע מרחוק ובאופן מידי ובמקביל חידוש הכרטיס נעשה על ידי הזנה קלה של פרטי הכרטיס החדשים.

מבחינת בית העסק עצמו מדובר בפיתרון שמאפשר תשלום מהיר, בחוויה "אחרת" לבעל הכרטיס ובחיסכון רב בנייר כיוון שהסליפ שיוצא מהמסוף נשלח ישירות לטלפון  הנייד של בעל הכרטיס.

נראה שהשינוי הרגולטורי הצפוי המגביל מצד אחד את השימוש במזומן ומגביר מצד שני את השימוש בכסף אלקטרוני יכול להביא את בשורת התשלום בטלפון הסלולרי בעוצמה דווקא מישראל.

לצורך התשלום עצמו קיימות כיום שתי דרכים מרכזיות: האחת מופעלת באמצעות אפליקציה בטלפון בה אנו מזינים את פרטי כרטיס האשראי, באפלקציות כגון My Check ו – celleb הישראליות.

והשנייה היא באמצעות שבב ה NFC , אשר נמצא במרבית הסמארטפונים החדשים. לצורך כך, צריכה חברת האשראי באמצעות חברת הסלולר להנפיק "כרטיס אשראי סלולרי" לבעל הטלפון, ובעזרת קורא NFC  שיחובר למערכת התשלום בבית העסק עובר המידע בין הטלפון למערכת התשלום הקופה.

בימים אלה  נוצרה הזדמנות לבתי העסק לשדרג את מערכות התשלום שלהם כתוצאה מהצורך לעמוד בסטנדרטים של אבטחה ובתקנים כגון PCI PED &PCI DSS וגם לאפשר תשלום באמצעות כרטיס אשראי חכם – כרטיס עם ציפ בתקן EMV, (Europay, MasterCard and Visa) כל אלו אפשרו להביא לישראל מגוון של מערכות תשלום אשר יתמכו בסטנדרטיים החדשים לרבות תשלום באמצעות טלפון סלולרי. חברת Mastercard  העולמית כבר עדכנה כי כל מסוף חדש חייב לתמוך בתשלום בטכנולוגית ה- NFC (near field communication)

על מנת להטמיע כבר כעת את הפתרון המתקדם, כל מה  שנותר לבתי העסק בארץ  לעשות  הוא לרכוש מסוף ייעודי התומך באפליקציית ארנק סלולרי או NFC  ולהעביר את המסר לקהל הלקוחות.