לא רק קופה רושמת – אלא כלי חשוב לניהול העסק ב-2020

בעלי עסקים ועצמאים זקוקים כיום לפתרונות חדישים וידידותיים לצורך קבלת תשלומים מלקוחותיהם. כבר מזמן ניתן למצוא לא רק סתם קופה רושמת פשוטה ויש כיום פתרונות מדהימים ומשוכלים, שיתאימו בדיוק לצרכים שלכם. בסקירה הזאת נסביר דברים רבים לא רק אודות קופה רושמת אלא גם על מגוון חידושים מהשנים האחרונות וכן גם יתרונות של קופות רושמות ממחושבות מדגמים נבחרים.

קופה רושמת ותקן EMV

אילו בעלי עסקים וחברות זקוקים לקופות רושמות? כל חנות בגדים, כל בית מסחר לתבלינים, בעלי מסעדות, תחנות דלק, רשתות קמעונאות, חנויות נוחות ובעצם כל מי שמקבל תקבולים במזומן, שיקים ו/או כרטיסי אשראי. חידוש מאוד חשוב שחייבים להכיר בנושא הינו תקן EMV בנק ישראל. תקן זה המקושר לקופות רושמות ואשר נכנס גם לארץ נועד להגברת האבטחה בסליקת אשראי. בבתי העסק (בהדרגה) יוכנסו התקנים לתחום הגביה כאשר בעל הכרטיס מעביר את הכרטיס ומיד מקיש את הקוד הסודי. המשמעות היא שבעלי עסקים יצטרכו לרכוש קופות או מסופים שתומכים בתקן הזה.

קופה רושמת

קופה לעסק בודד וקופה  לרשת עם סניפים

יש בנמצא מגוון רחב של קופות רושמות, כך שניתן למצוא את הקופה האידיאלית לצרכים שלכם. למשל, יש קופות יחסית פשוטות, שיתאימו לעסק שאין לו סניפים. לעומת זאת, יש קופות רושמות ממחושבות שמתאימות באופן מושלם לעסקים גדולים, כגון רשתות עם סניפים. בקופות היותר משוכללות אתם יכולים למצוא פונקציות מאוד מגוונות. למשל, מערכת מוטמעת לניהול המלאי שלכם. תמיכה בשירות למועדוני לקוחות. יש קופות רושמות ממוחשבות שמתאימות גם לעסקים בינוניים ואשר מציעות פונקציות תומכות לניהול העסק, הרבה מעבר לקליטת תקבולים ותשלומים בכרטיסי אשראי.

קופה וממשק עם הענן

חידוש נוסף בתחום הקופות הרושמות מוצג בדמות אפשרות לממשק עם גיבוי בענן. הקופות החדשות כבר לא בהכרח עומדות בפני עצמן. הן למעשה ממוחשבות ואפשר להתחבר אליהן אפילו בעזרת טלפון סלולרי. דרך הענן ניתן לקבל נתונים, להפיק דוחות. זה מושלם לבעלי עסקים או מנהלים שרוצים תמיד להיות מעודכנים, גם כאשר הם לא נמצאים ממש בתוך העסק. יש בנמצא קופות מבוססות ענן, שאפשר להפעיל בקלות, בלי שצריך בעסק שרתים או תשתית מורכבת. פשוט ונוח וגם גמיש.

מגוון פונקציות בתוך הקופה

קופה משוכללת כיום יכולה לתמוך בשיפור המכירות בעסק. בין היתר, קופה ממוחשבת יכולה לאפשר ניהול קטלוג. אפשר בעזרתה לקלוט את שעות העבודה של העובדים ולנהל מעקב אחר תנועות מלאי ותנועות ספקים. יש קופות שכוללות אפשרות לחתימה דיגיטלית והפקת נתונים גם בגרפים (נוח מאוד למעקב). מערכות סליקה מתוחכמות מאפשרות גם שימוש ייעודי עבור סליקה ניידת. למשל, מסופים לאנשי מכירות, סוכנים, נהגים או שליחים. בעזרת פתרונות מתקדמים, אפשר למעשה להפוך את הטאבלט או הטלפון הנייד לאמצעי סליקה נוח וידידותי.