איך לייעל את העסק שלך בשלושה צעדים פשוטים

זיוף כרטיסי אשראי, פריצת האקרים למאגרי מידע ושכפול נתונים הם חלק מן הבעיות שכל בעל עסק בעידן המודרני מתמודד איתן. הבעיות הללו יכולות לפגוע בשם הטוב של העסק ובאמינותו ובאופן ישיר לגרום להרחקת לקוחות וצמצום הרווחים. כשם שהעידן המודרני מציב בפני בעלי העסקים אתגרים, כך הוא מציע גם פתרונות. במאמר זה נציג 3 צעדים פשוטים באמצעותם תוכל לייעל את העסק.

צעד ראשון: אימוץ תקן EMV

תקן EMV, או בשמו המלא: Europay Mastercard Visa,הוא תקן בינלאומי שנועד לאבטח ביצוע עסקאות בכרטיסי אשראי. כיצד הוא עושה זאת? באמצעות ביטול האפשרות לשכפול כרטיס האשראי, על ידי הכנסת שבב חכם המכיל מידע ספציפי לכל כרטיס. בעל הכרטיס מקבל קוד סודי ובאמצעותו הוא יכול למשוך מזומנים ולבצע עסקאות אשראי. תקן זה בא להחליף את המכשירים הישנים שגיהצו כרטיסי אשראי על ידי קריאת הפס המגנטי ובשנים האחרונות הוא אומץ על ידי בנק ישראל. השימוש בתקן זה בבית העסק, יעלה את רמת האבטחה של תשלומים בכרטיסי אשראי ויקנה שקט נפשי ללקוחות.

 

צעד שני: שימוש בקופות רושמות חכמות

קופה רושמת היא מצרך חיוני בכל עסק העוסק בממכר. בעבר, קופות אלו ידעו לבצע בעיקר פעולות כמו סכום הכסף הנכנס, הסכום היוצא, עודף ועוד מספר פעולות פשוטות. כיום ישנו דור חדש של קופות רושמות חכמות, היכולות בין היתר לנהל תזרים מזומנים, ניטור אחר נוכחות עובדים, יכולת מעקב אחר איזה עובד ביצע איזו עסקה, ניהול מאגר לקוחות וחברי מועדון והפקת דוחות היכולים לסייע להנהלת החשבונות של העסק בצורה חכמה ומתקדמת.

צעד שלישי: שימוש במסופי אשראי מתקדמים שעומדים בתקני אבטחה מחמירים

לצד הפיתוחים הטכנולוגיים הרבים אי אפשר להתעלם גם מהפרצות שנוצרו בתחום האבטחה. יותר ויותר דיווחים מתקבלים על פריצת האקרים למאגרי מידע, המכילים נתונים אישיים של עסקים, עובדים ולקוחות, כולל פרטי חשבונות ואשראי. מנגד, אי אפשר לחזור 10 צעדים אחורה ולנהל עסק באמצעות נייר ועט, כאשר אפשר להפיק רמה פרודוקטיבית גבוהה כשמשתמשים במערכות ממוחשבות. איך פותרים את הפרדוקס? באמצעות שימוש במסופי אשראי מתקדמים, אשר עומדים בתקני אבטחה מחמירים בינלאומיים. סליקת אשראי מאובטחת היא אינטרס של כל בעל עסק אשר רוצה להבטיח תזרים מזומנים ושימור לקוחות.

שלושת הצעדים הללו ישדרגו באופן משמעותי את רמת האבטחה בעסק ויסייעו לייעל עסקאות המערבות סליקת אשראי. התוצאה: פחות זיופים, פחות הונאות, יותר לקוחות מרוצים.