כיצד תנהלו את העסק שלכם ביעילות רבה יותר?

לא קל לנהל עסק בימינו, שהרי כמעט בכל תחום התחרות עזה וכדי להצליח לאורך זמן נדרשת השקעה יומיומית של משאבים רבים, כדי לפתח את המוצרים הטובים ביותר, להעניק את השירות הטוב ביותר ולשמור על קשר אופטימלי עם כל הלקוחות. כדי שיהיה לכם מספיק זמן לכל הנ"ל, חשוב מאוד שהעסק יתנהל ביעילות, ואחד הכלים החשובים לשם כך הוא הקופה הרושמת.

קופה שהיא בעצם מחשב

כפי שהטלפונים שלנו הם בעצם מחשבים משוכללים, וכפי שבקרוב גם כל מתג בבית יהיה מחשב שיעניק לנו שליטה מיטבית על המכשירים השונים, גם קופה רושמת היא למעשה מחשב לכל דבר שעוזר לנו לנהל את העסק ביעילות מקסימלית.

בין השאר מאפשרת קופה רושמת ניהול מלאי מושכל, תפעול מועדון לקוחות בקלות תוך ניצול מרבי של האופציה הזו לטובת שימור לקוחות והגדלת הקניות של כל לקוח ולקוח, ניהול כוח אדם, מעקב אחרי המכירות של כל העובדים (כולל בחתכים שונים, אם יש צורך בכך) ועוד ועוד.

טכנולוגיות שמשתכללות עוד ועוד

חשוב להבין שהקופות הממוחשבות לא מפסיקות להשתכלל, וכל הזמן מתווספות להן טכנולוגיות חדשניות. דוגמה טובה לכך היא NFC – טכנולוגיה שהופכת למעשה את הסמארטפון לארנק ומייעלת משמעותית את תהליך המכירה ללקוחות שהטלפון החכם שלהם תומך בכך. פירוש הביטוי NFC, אגב, הוא ראשי תיבות של Near Field Communication, ובתרגום חופשי תקשורת המבוססת על קרבה, וסביר להניח שבעתיד הקרוב היא תהפוך לסטנדרט, בעיקר על חשבון התשלום בכסף מזומן.

בהתאם חשוב מאוד להיעזר במומחים בתחום, כדי לבחור את הפתרונות הטובים ביותר לא רק עבור ההווה אלא גם מתוך ראיה לטווח הקרוב, ואפילו הרחוק (במגבלות הקצב המהיר של השינויים הטכנולוגיים בימינו, אם כי מומחים מנוסים בתחום יספקו לעסק שלכם קופות רושמות שיענו על כל הצרכים שלכם גם בטווח היותר רחוק).

אבטחת מידע ללא פשרות

סיבה חשובה נוספת לפנות למומחים בתחום הקופות הממוחשבות היא החובה להגן על המערכות המתקדמות, ובפרט על פרטי הלקוחות – בין אם הם משלמים בכרטיס אשראי ובין אם בדרכים מתקדמות יותר ובהן כאמור ה-NFC.

כדאי לזכור שככל שהטכנולוגיות מתקדמות יותר, והופכות נפוצות יותר, כך גדל גם היקף פשעי הסייבר, ומחובתו של כל בעל עסק להגן על לקוחותיו מפני פשעים אלה.

הטכנולוגיה לייעול הנהלת החשבונות

ההתפתחויות הטכנולוגיות השונות מסייעות לניהול העסק לא רק דרך הקופות הרושמות אלא גם במגוון דרכים נוספות, ואחת הבולטות שבהן היא האפשרות להנפיק חשבוניות דיגיטליות.

זהו פתרון מעולה לכלל בעלי העסקים ובפרט לפרילנסרים שבמקרים רבים מבצעים בעצמם את הנהלת החשבונות של העסק, וזאת על-מנת לחסוך כסף ולהימנע מהוצאות מיותרות. הנפקת חשבוניות דיגיטליות הפכה חוקית בשנת 2004, וזאת לאחר שעודכנו התקנות של מס הכנסה בנושא, ובשנים האחרונות היא הופכת נפוצה יותר ויותר בזכות יתרונותיה המשמעותיים, ובעיקר לעסקים הקטנים: הנפקת החשבונית קלה ומהירה, שליחתה ללקוח מתבצעת בלחיצת כפתור אחת, הסיכוי שחשבוניות ילכו לאיבוד פשוט לא קיים ובנוסף העסק נתפש כמתקדם וכידידותי לסביבה, שתי איכויות יקרות ערך.